CoMon

Zeventig tweedejaars Communicatiestudenten van de Hogeschool Leiden hebben in periode drie van 2011 ervaren hoe het is om een eigen communicatiebureau te runnen. In projectgroepen hebben de studenten een eigen bureau opgericht op het gebied van onder andere bedrijfsjournalistiek, evenementen, interne of externe communicatie. Dit is de eerste echte kennismaking met het communicatievak.

De studenten legden verschillende bedrijfsbezoeken af om een beeld van de mogelijkheden te krijgen. Vervolgens kozen zij een specialisatie binnen het vakgebied, ontwierpen een huisstijl en maakten onder andere een website. Door middel van een pitch konden de communicatiebureaus vervolgens een opdrachtgever en opdracht voor zich winnen. Deze opdrachten liepen uiteen van het maken van een bedrijfsblad, een adviesrapport, of een voorlichtingscampagne tot het organiseren van een evenement. De opleiding is van plan het project wegens groot succes de komende jaren te herhalen. Na het succes van ComOn in 2011 volgt ComOn in 2012.

Ook AREA071 gaat meewerken aan CoMon 2012. Wij vinden het een geweldig project en hebben daarom een opdracht verstrekt aan de organisatie, Leiden Communicatiestad. Wij zijn enthousiast!